Volg de richtlijnen

In 7 stappen naar een consistente VELUX communicatie

Je kunt makkelijk de weg kwijtraken met online marketing. Het internet biedt zo veel mogelijkheden en zonder begeleiding bereik je niet het gewenste resultaat.

In dit hoofdstuk bespreken we veel voorkomende valkuilen over VELUX communicatie, in het kader van uw bedrijf. Door deze 7 stappen te volgen, help je ons om de integriteit van het VELUX merk te beschermen en pluk je ook de vruchten van de enorme salespotentie van een sterk merk.

1. Bescherm het VELUX merk op je website



Je website moet altijd zijn eigen, unieke stijl en karakter behouden. Elke VELUX communicatie moet worden behandeld als een apart en goed te onderscheiden element, op basis van goedgekeurde VELUX ontwerprichtlijnen.



Je website mag nooit essentiële VELUX kenmerken overnemen om deze te gebruiken alsof ze onderdeel zijn van je bedrijfsontwerp.

 

2. Gebruik het VELUX logo op de juiste manier



Het VELUX logo is een uniek en vastgesteld merkelement. Het logo bestaat uit witte tekst op een rode achtergrond met het logo van gedeponeerd handelsmerk. In zwart/witte media wordt de tekst op een zwarte achtergrond geplaatst. Gebruik altijd een origineel bestand voor het VELUX logo. Vraag je lokale dealer naar downloads.



Je mag nooit de afmetingen veranderen, het logo bijsnijden, kleuren veranderen of iets anders veranderen aan het logo.

Ons logo mag ook niet samen worden gebruikt met merken van concurrenten of als indicator voor producten die compatibel zijn met VELUX.

3. Houd rekening met het VELUX kleurenpalet




Je website moet zijn eigen unieke kleurenpalet behouden. Voor het volgen van onze producten zijn we voorstander van het gebruik van originele VELUX fotomaterialen.




Zorg ervoor dat het VELUX kleurenpalet niet wordt toegepast op het algehele ontwerp van je website. Hierdoor kunnen gebruikers denken dat de site bij de VELUX Groep hoort.

4. Gebruik foto's, video's en afbeeldingen

Ga naar de VELUX Mediabibliotheek om goedgekeurde, originele foto's, video's en afbeeldingen te downloaden. Al het materiaal is gesorteerd in pakketten en is gecategoriseerd op basis van beschikbare VELUX producten en oplossingen. We raden sterk aan dat je gebruik maakt van deze service, maar het gebruik van origineel materiaal is niet verplicht.

Met het oog op kwaliteit en auteursrecht, mag je nooit foto's of afbeeldingen van VELUX websites gebruiken voor promotie.




5. Let op je taalgebruik

Als u VELUX® dakramen koopt...

We vinden VELUX producten geweldig


De naam VELUX moet worden gebruikt als bijvoeglijk naamwoord; het mag nooit op zichzelf staan. Gebruik onze merknaam altijd met een zelfstandig naamwoord, bijvoorbeeld: VELUX dakramen, VELUX product of de VELUX Groep.

Accessoires worden 'dakraamproducten' genoemd.

De naam VELUX wordt met hoofdletters geschreven en de eerste keer moet het ® teken erachter staan.

velux

"velux"

Wij houden van VELUX

Schrijf de naam VELUX niet met kleine letters of met aanhalingstekens. Gebruik het alleen in combinatie met een zelfstandig naamwoord.

6. Beheer je online marketing

Om een succesvolle online marketingcampagne te draaien, is het nodig dat je gebruik maakt van de meest geavanceerde middelen. Als je kunt werken met Search Engine Marketing (SEM), Search Engine Optimization (SEO), marketing op sociale media en promotie via sociale netwerken zoals YouTube, Instagram en Twitter, weet je waarschijnlijk wel hoe je het online marketingspel moet spelen.

Maar als je te maken krijgt met een wereldwijd handelsmerk zoals VELUX, kan het opeens een stuk gecompliceerder worden om je marketingactiviteiten te beheren.

Essentiële regels

TOm de essentie samen te vatten: je mag het VELUX handelsmerk alleen gebruiken als je marketing direct te maken heeft met originele VELUX producten of producten die compatibel zijn met VELUX dakramen. Het VELUX handelsmerk mag niet worden gebruikt om bezoekers naar websites te leiden die niet-compatibele producten van concurrenten promoten.

Hier lees je in detail aan welke regels een VELUX dealer zich moet houden. Als je zowel compatibele als niet-compatibele producten verkoopt, lees dan de geïntegreerde links om meer te lezen over de beperkingen

In deze gids zullen we verwijzen naar compatibele en niet-compatibele producten. Deze producten concurreren met VELUX producten en worden als volgt gedefinieerd:

Een compatibel product is compatibel met een VELUX dakraam.

Een niet-compatibel product kan niet worden gebruikt in combinatie met en is niet compatibel met een VELUX dakraam.

7. VELUX handelsmerk

Kies een unieke merknaam of uniek handelsmerk waarmee jouw bedrijf opvalt tussen de concurrentie. Breng je sterke punten als dealer of aannemer over.

Het is ten strengste verboden voor elke dealer / aannemer, VELUX dealer / aannemer of andere dealers / aannemers, om rechten te laten registreren op het VELUX handelsmerk of welk ander handelsmerk van de VELUX Groep in welke vorm dan ook. Dit verbod omvat:

  1. Het registreren van het handelsmerk, handelsmerken incorporeren die geregistreerd zijn door de VELUX Groep.
  2. Het registreren van bedrijfsnamen, handelsmerken incorporeren die geregistreerd zijn door de VELUX Groep, bijv. VELUX Dealer B.V. of VELUX Rolgordijnen B.V.
  3. Het registreren van domeinen en e-mailadressen, het incorporeren van handelsmerken die geregistreerd zijn door de VELUX Groep, bijv. www.velux-raamdecoratie.nl, www.velux-superdeal.com of www.rolgordijn4velux.nl.

Als algemene bepaling, mag je wat beschouwd wordt als het intellectuele eigendom van de VELUX Groep, niet gebruiken zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de VELUX Groep.

Het overtreden van deze richtlijnen kan leiden tot een officiële waarschuwing van de juridische afdeling van de VELUX Groep. Als je je niet binnen twee weken aan de richtlijnen houdt, heeft de VELUX Groep het recht om zonder verdere kennisgeving de samenwerking te beëindigen.