Search Engine Marketing (SEM)

  • Google Ads (voorheen Google Adwords)
  • Microsoft Advertising (voorheen Bing)

Het VELUX handelsmerk als keyword

Dealers die compatibele producten verkopen en promoten, hebben toestemming van Google om het VELUX handelsmerk als keyword kopen voor alle zoekmachines, om bezoekers naar hun shops en websites te leiden.

Dealers mogen VELUX keywords niet gebruiken om bezoekers naar landingpagina’s te leiden die alleen non-compatibele producten verkopen.
 

Het VELUX handelsmerk in adtexts

Dealers die zowel VELUX producten als producten van de concurrent verkopen en promoten, mogen het VELUX handelsmerk in de zichtbare url in de adtexts gebruiken, als de adtexts bezoekers naar landingspagina's leiden waar alleen VELUX producten worden weergegeven. Dealers hebben geen toestemming om het VELUX handelsmerk in de kop of de beschrijving van de adtexts te gebruiken.

Dealers die zowel VELUX producten als producten van de concurrent verkopen en promoten, mogen het VELUX handelsmerk niet gebruiken in de zichtbare url van de adtexts om mensen naar landingspagina's te leiden die andere producten dan VELUX producten weergeven.

Dealers die alleen producten van de concurrent verkopen en promoten, hebben geen toestemming om het VELUX handelsmerk in de zichtbare URL te gebruiken.

VELUX en Google staan niet toe dat teksten worden gemanipuleerd, bijv. "VELUXrolgordijnen" om het gebruik van het VELUX handelsmerk in adtexts mogelijk te maken. De VELUX Groep registreert overtredingen en rapporteert deze aan Google.

Het VELUX handelsmerk in adtexts

Dealers die zowel VELUX producten als producten van de concurrent verkopen en promoten, moeten altijd de nominale prijs van een product communiceren, bijv. “Rolgordijnen vanaf €30,-“.

Dealers van compatibele producten mogen nooit een korting aanbieden op compatibele producten alsof het een korting op een origineel VELUX product was, bijv. “bespaar xx% op rolgordijnen”. Het VELUX product kan niet worden vergelijken met een compatibel rolgordijn van een concurrerend merk. Korting kan alleen worden gecommuniceerd als korting op het product zelf.

Google Shopping (PLA)

Het VELUX handelsmerk als keyword

Dealers die zowel VELUX producten als producten van de concurrent verkopen en promoten, mogen van Google het VELUX handelsmerk kopen als keyword voor alle zoekmachines om bezoekers naar hun shops of sites te leiden.

Geen beperkingen                                                                                                          


 

Text in Google Shopping

 
 

De VELUX Groep geeft geen toestemming aan dealers van producten van de concurrent, om het VELUX handelsmerk in Google Shopping te gebruiken, bijv. "VELUX ramen". In plaats daarvan, wordt dealers aangeraden om een algemene term te gebruiken zoals 'dakramen', als ze bezoekers naar landingspagina's willen leiden waar alleen producten van de concurrent worden weergegeven.

Images in Google Shopping

 
 

Dealers mogen geen originele VELUX afbeeldingen gebruiken om producten van de concurrent te verkopen in Google Shopping.

SEO

Paginatitels, metabeschrijvingen, titels/koppen, ALT tags in afbeeldingen en linkbuilding

 
 

Dealers die compatibele producten verkopen en promoten, mogen het VELUX handelsmerk niet gebruiken, bijv. "VELUX dakramen", "VELUX ramen" of "VELUX rolgordijnen" in paginatitels, titels/koppen, metabeschrijvingen en ALT tags in plaatjes, om bezoekers naar pagina's te leiden die producten van de concurrent verkopen en promoten.

Dealers mogen het VELUX handelsmerk ook niet gebruiken voor linkbuilding in pagina's die producten van de concurrent verkopen of promoten.

Korting en prijzen

Dealers die producten van de concurrent verkopen moeten altijd de nominale prijs van een product communiceren, bijv. “Rolgordijnen vanaf €30,-“.

Dealers die producten van de concurrent verkopen mogen nooit een korting aanbieden op compatibele producten alsof het een korting op een origineel VELUX product was, bijv. “bespaar xx% op rolgordijnen”. Aangezien de twee producten niet met elkaar vergeleken kunnen worden, wordt dit niet getolereerd. Korting kan alleen worden gecommuniceerd als korting op het product zelf.