Hoe werkt het VELUX Dealer Extranet?
We leggen het hieronder uit.

1. Hoe bestel je in het nieuwe Dealer Extranet?

2. Hoe werkt ordertracking in Dealer Extranet

3. Hoe kan ik mijn orders terugvinden in Dealer Extranet?

4. Hoe vind ik mijn factuur in Dealer Extranet?

5. Hoe maak ik een offerte in Dealer Extranet?

Dealer Extranet - Veel gestelde vragen

Dealer Extranet is een online bestelmodule waarmee VELUX dealers online kunnen bestellen, offertes kunnen maken voor hunzelf en hun klanten, levertijden kunnen controleren, hun orders kunnen volgen en hun openstaande of reeds betaalde posten kunnen inzien. Om gebruik te kunnen maken van Dealer Extranet dient u eerst VELUX dealer te zijn en de beschikking te hebben over een klantnummer bij VELUX en een geldig e-mail adres. Uw klantnummer treft u aan op iedere factuur die u van VELUX ontvangt.

VELUX Dealerschap

Bent u nog geen VELUX dealer, maar wilt u hier wel meer informatie over? De account manager van VELUX kan u precies vertellen welke voorwaarden aan het dealerschap verbonden zitten. U kunt in contact komen met een account manager via onze klantenservice (info@velux.nl / 030 66 29 629)

Het antwoord op uw vraag treft u wellicht aan in deze lijst met veelgestelde vragen. Maar mocht dit niet zo zijn, dan staan we natuurlijk voor u klaar. U kunt ons dan bereiken via ons contactformulier of via ons telefoonnummer (030 66 29 629). We helpen u graag..

  1. Dealer Extranet is 7 dagen per week, 24 uur per dag bereikbaar.
  2. Orders besteld voor 19:30 uur 's avonds worden nog dezelfde dag verwerkt. Bij bestellen via e-mail of telefoon is dit 16:30 uur.
  3. Het is eenvoudig te gebruiken dankzij heldere menu’s.
  4. U kunt eenvoudig via Dealer Extranet uw facturen, openstaande posten en orders volgen. Zo bent u altijd op de hoogte van uw orders bij VELUX.
  5. Daarnaast kunt u voor zowel uzelf als voor uw klant eenvoudig een offerte maken met de offertetool. En als de offerte akkoord is, kunt u deze met één handeling omzetten in een order.
  6. Dealer Extranet is rechtstreeks verbonden met het bestelsysteem van VELUX. U voert hierdoor zelf uw order real-time in via VELUX Dealer Extranet.
  7. U krijgt direct bevestiging van uw order op uw scherm. U weet dus meteen of uw order goed ontvangen is en wanneer uw order afgeleverd wordt.
  8. Alle producten zijn in het systeem beschikbaar. Uw klantprofiel in ons bestelsysteem bepaalt welke producten u kunt bestellen.
  9. U kunt voor raamdecoratieproducten een eenmalig afleveradres aanvragen via VELUX Dealer Extranet, waar de order geleverd dient te worden. Bij dakramen is dit niet mogelijk. De afleverkosten voor het afleveren van orders op locatie zijn € 8,- excl. BTW per order.
Dat kan via deze pagina. U treft daar een formulier aan. Vul deze volledig in. U ontvangt na verzending een e-mail met uw klantgegevens binnen 2 - 3 werkdagen op het door u aangegeven e-mail adres.  U kunt hierna direct inloggen.  

 

Tips:

  1. Houd uw klantnummer bij de hand. Deze heeft u nodig om de account te kunnen aanvragen. Uw klantnummer treft u aan op iedere factuur die u van VELUX ontvangt.
  2. Zorg voor een geldig e-mailadres. Per e-mailadres is het mogelijk om 1 Dealer Extranet-account aan te vragen.
  3. Ontvangt u binnen 1 werkdag geen e-mail op het door u ingevoerde e-mail adres met uw inloggegevens? Controleer dan eerst uw SPAM folder, junk mail folder of uw map met ongewenste e-mail. De mail kan daarin terecht gekomen zijn.
  4. Bevindt de mail zich niet in één van deze mappen? Neem dan contact op met onze klantenservice (@: info@velux.nl / tel. 030-6.629.629). Zij kunnen uw gegevens dan controleren en het account alsnog voor u beschikbaar maken.
Wanneer u per telefoon of e-mail bestelt, dan worden uw orders tot 16:30 uur nog dezelfde dag verwerkt. Bestelt u per Dealer Extranet of EDI, dan worden uw orders tot 19:30 uur nog dezelfde dag verwerkt in ons systeem.

Als u drie keer zonder succes probeert in te loggen, wordt uw wachtwoord ongeldig verklaard. Na drie keer wordt uw account geblokkeerd. Om een account te laten deblokkeren kunt u contact opnemen met onze klantenservice (info@velux.nl / tel. 030-6.629.629). U kunt na het deblokkeren meteen weer gebruik maken van uw account.

Wachtwoord resetten 
U kunt uw wachtwoord laten resetten. U klikt hiervoor op "wachtwoord vergeten" op de inlogpagina van VELUX Dealer Extranet. U krijgt dan vervolgens een mail in uw mailbox met daarin een link. Met die link kunt u uw wachtwoord resetten. 

Wanneer u via Dealer Extranet of EDI bestelt en u laat ook nog eens de factuur voor uw orders via e-mail aan u toe zenden (e-facturatie), dan krijgt u 1% korting op uw orders. Raadpleeg de VELUX verkoopcondities voor meer informatie. Deze zijn verkrijgbaar via uw Account manager.
Nee, VELUX brengt geen kosten in rekening voor het gebruik van Dealer Extranet. Het is een dienst die wij u graag aanbieden. Handelt u al uw orders en facturen elektronisch met ons af? Dan ontvangt u conform onze verkoopcondities zelfs 1% extra inkoopkorting op uw order.
Via VELUX Dealer Extranet kunt u maximaal 120 dagen terug kijken in het systeem en orders en facturen inzien. Dit geld voor zowel de orders die u via Dealer Extranet geplaatst hebt, als voor orders die op andere wijzen bij VELUX geplaatst zijn. De status van deze orders en facturen zijn in het overzichtsscherm te vinden.